کد خبر : 410
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹
-

یک قبضه نارنجک در دانشگاه رازی کرمانشاه کشف شد

یک قبضه نارنجک در دانشگاه رازی کرمانشاه کشف شد
پایگاه خبری پلیس روز یکشنبه اعلام کرد: یک قبضه نارنجک عمل نشده در دانشگاه رازی کرمانشاه با حضور به موقع ماموران پلیس کشف و عملیات انتقال و جابه جایی آن انجام شد.

پایگاه خبری پلیس روز یکشنبه اعلام کرد: یک قبضه نارنجک عمل نشده در دانشگاه رازی کرمانشاه با حضور به موقع ماموران پلیس کشف و عملیات انتقال و جابه جایی آن انجام شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مکاسب نیوز» به نقل از ایرنا، پس از اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وجود یک قبضه نارنجک عمل نکرده در محوطه دانشگاه رازی، ماموران کلانتری ۲۳ تعاون در محل حضور یافتند.
ماموران سپس با حضور در دانشگاه و در میدان داخل این محوطه به یک قبضه نارنجک عمل نکرده پوسیده شده متعلق به دوران دفاع مقدس برخورد کردند.
پس از مشاهده نارنجک عمل نشده اقدام لازم با واحد چک و خنثی شهر کرمانشاه به عمل آمد و هماهنگی لازم برای خنثی سازی و انتقال آن انجام شد.

نارنجک دارای مقداری ماده منفجره است که وزن آن بستگی به نوع خرج مصرفی و وظیفهٔ تعریف شده برای نارنجک دارد ولی از یک کیلوگرم تجاوز نمی‌کند و توسط محفظه‌ای فلزی احاطه شده‌است.

محفظهٔ فلزی معمولاً قابلیت ترکش شدن خوبی دارد تا در صورت انفجار مواد منفجره بیشترین آسیب ممکن را به نفرات دشمن وارد کند.

از نارنجک در جنگ‌های نزدیک مثلاً پاک‌سازی سنگر دشمن یا تیربارچی یا استحکامات دشمن استفاده می‌شود. البته نارنجک‌هایی نیز هستند که فقط با موج حاصل از انفجار به نفرات آسیب می‌زنند.

 

 

دانشگاه رازی کرمانشاه

دانشگاه رازی کرمانشاه در بهمن ماه سال ۱۳۵۱ با عنوان دانشکده علوم توسط شادروان دکتر عبدالعلی گویا شروع به فعالیت کرد.
این مرکز در سال ۱۳۵۳ به دانشگاه رازی تغییر نام یافت، در شروع سال تحصیلی در سال ۱۳۵۱ دانشکده علوم با پذیرش ۲۰۰ دانشجو در چهار رشته فیزیک، شیمی، زیست شناسی و ریاضی موجودیت خود را اعلام کرد.
هم اکنون نزدیک به ۱۳ هزار دانشجو و ۴۶۰ هیات علمی با ۱۴ دانشکده در دانشگاه رازی کرمانشاه فعال هستند.
این دانشگاه در شمال شهر کرمانشاه و در محله موسوم به «باغ ابریشم» واقع شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه + 3 =