کد خبر : 951
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷
-

نحوه شکایت از پیج های فروش کالا در اینستاگرام چگونه است؟

نحوه شکایت از پیج های فروش کالا در اینستاگرام چگونه است؟
محمدعلی شبیری، کارشناس ارشد فقه و حقوق جزا گفت: چند سالی است که اینستاگرام به محلی برای فروش کالا و خدمات تبدیل شده است و پیج های فراوانی در این زمینه فعالیت می کنند؛ اما در برخی موارد دیده شده که پیج مورد نظر پس از دریافت وجه از ارسال کالای خریداری شده خودداری می نماید. در این گزارش نحوه شکایت از پیج های فروش کالا در اینستاگرام قابل مشاهده است:

محمدعلی شبیری، کارشناس ارشد فقه و حقوق جزا گفت: چند سالی است که اینستاگرام به محلی برای فروش کالا و خدمات تبدیل شده است و پیج های فراوانی در این زمینه فعالیت می کنند؛ اما در برخی موارد دیده شده که پیج مورد نظر پس از دریافت وجه از ارسال کالای خریداری شده خودداری می نماید. در این گزارش نحوه شکایت از پیج های فروش کالا در اینستاگرام قابل مشاهده است:

وی ادامه داد: در صورتی که پیج اینستاگرامی پس از دریافت وجه، کالا یا خدمات مورد نظر را ارائه نکرد، می توان این موضوع را از طریق مراجع قضایی پیگیری کرد.

شبیری افزود: اولین راه شکایت کیفری به جرم کلاهبرداری است؛ اما در اکثر موارد به دلیل اینکه عدم ارسال کالا به تنهایی جرم نیست، دادسرایی که مسئولیت تحقیقات را بر عهده دارد، وقوع جرم را محرز ندانسته و شکایت را رد می کند.

وی خاطرنشان کرد: بهتر است از اول برای رسیدگی به این موضوع به دادگاه حقوقی مراجعه کرده و دادخواست الزام به تحویل مبیع یا الزام به ایفای تعهد طرح نماییم.

ذکر این نکته ضروری است که چه از طریق کیفری اقدام به شکایت کنیم و چه از طریق حقوقی لازم است اسناد و مدارک شامل رسید پرداخت، اسکرین چت های رد و بدل شده با فروشنده و … را ضمیمه پرونده نماییم.

 

نحوه شکایت از پیج های فروش کالا در اینستاگرام

 

برای شکایت از فروشگاه‌های اینترنتی بسته به موضوع پیش آمده راه‌های متفاوتی وجود دارد که در این جا به اختصار بدان‌ها خواهیم پرداخت:

  • با توجه به اینکه فروشگاه‌های اینترنتی مجاز دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند در صورت عدم پاسخگویی مناسب این فروشگاه‌ها و در مواردی مانند عدم استرداد کالا در بازه زمانی هفت روزه بر اساس شرایط قانونی یا تحویل کالای معیوب و …. می‌توان از طریق سایت‌ای نماد اقدام به شکایت از فروشگاه اینترنتی نمود.
  • در کنار طرح شکایت دار‌ای نماد می‌توان از طریق اتحادیه کشوری کسب و کار‌های مجازی نیز تخلف صورت گرفته از سوی فروشگاه‌های اینترنتی را پیگیری کرد.
  • گران فروشی، کم فروشی، تقلب، اخفاء و امتناع از عرضه کالا، عدم صدور فاکتور، فروش اجباری و سایر موارد موضوع قانون تعزیرات حکومتی در صورتی که از سوی فروشگاه‌های اینترنتی واقع شوند، علاوه بر شکایت دار‌ای نماد و اتحادیه مربوطه قابل شکایت از طریق تعزیرات نیز هستند.
  • شکایت از طریق پلیس فتا: در این روش فرد شاکی با ورود به صفحه پلیس فتا می‌تواند روی آیکون ثبت گزارش مردمی کلیلک نماید و شکایت خود را ثبت و پیگیری نماید .

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 − 10 =