کد خبر : 1051
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۵
-

طرح ملی مسکن؛ واگذاری ۱۰۰ هزار قطعه زمین در طی ۳ هفته اخیر

طرح ملی مسکن؛ واگذاری ۱۰۰ هزار قطعه زمین در طی ۳ هفته اخیر
وزیر راه و شهرسازی از واگذاری ۱۰۰ هزار قطعه زمین به متقاضیان نهضت طرح ملی مسکن طی حدود ۳ هفته خبر داد و گفت:‌ به‌ زودی واگذاری زمین در روستاها آغاز می شود.

وزیر راه و شهرسازی از واگذاری ۱۰۰ هزار قطعه زمین به متقاضیان نهضت طرح ملی مسکن طی حدود ۳ هفته خبر داد و گفت:‌ به‌ زودی واگذاری زمین در روستاها آغاز می شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مکاسب نیوز» به نقل از تسنیم، مهرداد بذرپاش با یادآوری این‌که در فاصله برگزاری ۲ جلسه شورای عالی مسکن (حدود ۳ هفته) ۱۰۰ هزار قطعه زمین به صورت انفرادی و گروهی در قالب طرح نهضت ملی مسکن به متقاضیان واگذار شده است،‌اظهار کرد:‌ رئیس جمهور در جلسات شورای عالی مسکن به استانداران دستور داده بود موانع واگذاری زمین را برطرف کنند.

تسهیلات بانکی برای ساخت مسکن

وی با یادآوری این‌که ساخت مسکن در این زمین‌ها با استفاده از تسهیلات بانکی انجام می‌شود، افزود:‌ در واگذاری زمین به مشمولان قانون جوانی جمعیت (دارای ۳ فرزند و بیشتر)‌ نیز از مرز ۲۰ هزار زمین عبور کرده‌ایم که حاکی از رشد خوبی است.
وی همچنین گفت:‌ در بخش مسکن روستایی رشد خوبی داشته‌ایم و تقریباً بر اساس برنامه حرکت می‌کنیم.
وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: واگذاری زمین در روستاها که مصوبه سال گذشته شورای عالی مسکن است از چند وقت آینده آغاز می‌شود.

 

طرح مسکن ملی

طرح مسکن ملی، طرحی است که در دولت دوازدهم با ابتکار و پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی، تعریف و در حال اجرا است. برای کاهش قیمت مسکن دولت پروژه‌های ساخت و ساز خانه‌های واحد آپارتمان و ویلایی از طریق وام دهی، واگذاری زمین مجانی (قانون جوانی جمعیت) و معافیت مالیات شرکت‌های تعاونی‌های مسکن را اجرا می‌کند. قانون جهش تولید مسکن ۱۴۰۰ ابلاغ شد وبه تصویب دولت و شورای نگهبان و شورای عالی مسکن رسید. بر اساس طرح حمایتی مسکن افراد و خانواده‌ها از طریق سایت ثمن درخواست تملک واحد و عقد قراداد را انجام می‌دهند. نرخ سود تسهیلات نهضت ملی مسکن ۱۸ درصد است. تا خرداد ۱۴۰۲ میزان قراردادهای تسهیلاتی منعقده بانک مسکن معادل ۲۴۵ هزار و ۴۶۴ واحد مسکونی به مبلغ ۸۳ هزار و ۳۸۵ میلیاردتومان است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده − هفت =