کد خبر : 864
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴
-

میزان نفقه (هزینه زندگی) زن چقدر است؟

میزان نفقه (هزینه زندگی) زن چقدر است؟
محمدعلی شبیری، کارشناس ارشد فقه و حقوق جزا گفت: یکی از شرایط ادامه زندگی خانوادگی، آن است که هزینه‌های مربوط به آن تامین شود. هزینه های لازم برای گذراندن زندگی را نفقه می‌گویند. در این گزارش میزان نفقه زن قابل مشاهده است.

محمدعلی شبیری، کارشناس ارشد فقه و حقوق جزا گفت: یکی از شرایط ادامه زندگی خانوادگی، آن است که هزینه‌های مربوط به آن تامین شود. هزینه های لازم برای گذراندن زندگی را نفقه می‌گویند. در این گزارش میزان نفقه قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: بر اساس ماده ۱۱۰۶ قانون مدنی، در عقد دائم نفقه زن به عهده شوهر است؛ اما اگر زن بدون دلیل مشروع از انجام وظایف زوجیت خودداری کند، نفقه به وی تعلق نمی گیرد.

 

نفقه شامل چه مواردی است؟

نفقه عبارت است از همه نیازهای متعارف و متناسب با وضعیت زن از قبیل مسکن، البسه، غذا، اثاث منزل و هزینه های درمانی و بهداشتی و خادم در صورت عادت یا احتیاج به واسطه نقصان یا مرض.

البته نفقه فقط شامل موارد بالا نیست و همه مواردی که زوجه به صورت متعارف به آن نیاز دارد و البته در شان وی است را شامل می شود.

 

میزان نفقه چقدر است؟

میزان نفقه همه بانوان با هم یکی نیست و بر اساس جایگاه و متناسب با وضعیت اجتماعی زن تعیین می شود. در صورتی که زن و شوهر در تعیین میزان نفقه به توافق نرسند می توانند این موضوع را از طریق دادگاه و کارشناس رسمی پیگیری کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × یک =