کد خبر : 1063
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲
-

قیمت بلیط تهران به نجف در ایام اربعین اعلام شد

قیمت بلیط تهران به نجف در ایام اربعین اعلام شد
قیمت بلیط تهران به نجف و مشهد - نجف در ایام اربعین از سوی رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام شد.

قیمت بلیط تهران به نجف و مشهد – نجف در ایام اربعین از سوی رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام شد.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از قیمت ۸ میلیون تومانی بلیت پرواز رفت و برگشت تهران به نجف و بغداد خبر داد و گفت: قیمت پرواز مشهد به نجف و بغداد ۹.۵ میلوین تومان است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مکاسب نیوز» به نقل از تسنیم، محمد محمدی‌بخش در نشست خبری با اشاره به این‌که سال گذشته در اربعین حدود ۲۵۱ هزار نفر از طریق حمل‌ونقل هوایی به عتبات عالیات منتقل شدند،‌اظهار کرد: همه مولفه‌های مربوط به اربعین ۱۴۰۲ فراهم شده و هماهنگی با عراق نیز صورت گرفته است.
وی ادامه داد: امسال با تعداد زیادی هواپیما به دو فرودگاه بغداد و نجف پرواز خواهیم داشت و بیشترین پروازها را در بازه زمانی ۲۷ مرداد تا ۲۰ شهریور ماه خواهیم داشت.
وی یادآور شد: الان ۱۵۰ پرواز هفتگی به عراق داریم که پروازها را به صورت پلکانی افزایش می‌دهیم تا بتوانیم به زائران اربعین خدمات رسانی کنیم.
وی در پاسخ به پرسش تسنیم درباره قیمت مصوب پروازهای اربعین،‌گفت: مطابق تمام محاسبات انجام شده و با دستور وزیر راه و شهرسازی با رایزنی با ایرلاین‌ها قیمت بلیت پرواز رفت و برگشت از تهران به نجف و بغداد ۸ میلیون تومان مصوب شد.
وی افزود: قیمت بلیت پروازهای رفت و برگشت مشهد به نجف و بغداد نیز یک و نیم میلیون تومان بیشتر خواهد بود، یعنی ۹.۵ میلیون تومان.

آمادگی فرودگاه امام برای انتقال ۲۵۰ هزار زائر اربعین

چلندری مدیرعامل شهر فرودگاهی امام نیز در این نشست گفت: به دنبال آن هستیم ترمینال سلام را به‌عنوان ترمینال نمونه منطقه به ثبت برسانیم.
وی افزود: در حج و اربعین ۱۴۰۱ و حج امسال بخش قابل توجهی از پروازها از فرودگاه امام انجام شد. سال گذشته ۸۰ درصد از پروازها اربعین و حدود ۳۰ درصد پروازهای حج از طریق فرودگاه امام انجام شد. سال گذشته ۱۸۰ هزار زائر از فرودگاه امام به عتبات عالیات عزام شدند و برای امسال آمادگی انتقال ۲۵۰ هزار زائر را داریم.
امسال نیز در شهر فرودگاهی امام موکب‌های متعدد را راه‌اندازی می‌‌کنیم، گفت: هماهنگی لازم با شرکت‌های هواپیمایی برای پروازهای اربعین انجام شده و امیدواریم مانند سال گذشته یک مسافر جامانده نداشته باشیم.
مدیرعامل شهر فرودگاهی امام (ره) پارگینگ محوطه ترمینال سلام ظرفیت ۶۰۰۰ خودرو را دارد، بیان کرد: تعدادی اتوبوس در فرودگاه مستقر شده که اقدام به جابجایی مسافران از فرودگاه تا میدان آزادی می‌کنند. قیمت بلیط تهران به نجف و مشهد – نجف در ایام اربعین از سوی رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام شد.

آمادگی ۲۵ فرودگاه برای پروازهای اربعین

رضا نخجوانی سرپرست شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران نیز در این نشست با بیان این‌که ۵۳ فرودگاه زیرمجموعه شرکت فرودگاههاست، گفت: از این تعداد ۹ فرودگاه بین‌المللی و ۳۵ فرودگاه هم مرز هوایی است که البته برخی از این فرودگاه نواقصی هستند. مابقی نیز فرودگاه‌های غیر مرز هوایی است.
وی یادآور شد: سال گذشته از ۲۰ فرودگاه زائران اربعین اعزام شدند که امسال این تعداد به ۲۵ فرودگاه افزایش یافته است. سال گذشته ۲۹۱ پرواز رفت و ۲۹۱ پرواز برگشت اربعین انجام شد.
شمس‌الدین فرزادی‌پور مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: تلاش می‌کنیم با افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی خدمات را ارتقا دهیم. برای اولین بار تیم کاملی را در فرودگاه نجف مستقر می‌کنیم تا بتوانیم نیاز زائران را در مرحله برگشت تامین کنیم.
وی بیان کرد: تلاش می‌کنیم با قیمت مناسب‌تر امکان فروش بلیت را در فرودگاه نجف فراهم کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست − 5 =