کد خبر : 641
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
-

حمایت ارتش از سه فیلم سینمایی در چهلمین جشنواره فیلم فجر

حمایت ارتش از سه فیلم سینمایی در چهلمین جشنواره فیلم فجر
رئیس اداره امور هنری و سینمایی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش از حمایت ارتش از سه فیلم سینمایی در چهلمین جشنواره فیلم فجر خبر داد.

رئیس اداره امور هنری و سینمایی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش از حمایت ارتش از سه فیلم سینمایی در چهلمین جشنواره فیلم فجر خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مکاسب نیوز» به نقل از روابط عمومی ارتش، رئیس اداره امور هنری و سینمایی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش از حمایت ارتش از سه فیلم سینمایی در چهلمین جشنواره فجر خبر داد.
سرهنگ هادی مهدوی گفت: فیلم‌های سینمایی «۲۸۸۸» اثر کیوان علیمحمدی، «موقعیت مهدی» اثر هادی حجازی‌فر و «دسته دختران» اثر منیره قیدی که در بخش مسابقه چهلمین جشنواره فیلم فجر امسال حضور دارند، با حمایت و پشتیبانی ارتش در حوزه‌های تامین تجهیزات، لجستیک، ادوات نظامی، مشاوره‌های تخصصی فیلم‌نامه و در برخی پروژه‌ها با پشتیبانی مالی تولید شده‌اند.
وی افزود: در اختیار قرار دادن تانک، توپ، اسلحه، خودرو‌های نظامی، اقلام پروازی و نیرو‌های انسانی بخشی از پشتیبانی ارتش در حمایت از این سه فیلم سینمایی بوده است.
رئیس اداره امور هنری و سینمایی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تصریح کرد: هزینه‌های تولید فیلم در حوزه دفاع مقدس بسیار بالاست که بخش اعظمی از این آن شامل لجستیک و ادوات نظامی است، لذا تامین بخشی از این هزینه‌ها موجب کاهش چشمگیر هزینه‌های فیلم‌سازی در این حوزه می‌شود، از جمله تامین پرواز‌های “هواپیمایی و بالگردی”، “تجهیزات خودرویی”، “نیروی انسانی” و… که هزینه‌های بسیار بالایی هم دارند و اگر قرار باشد که تهیه کنندگان همه این هزینه‌ها را پرداخت کنند، روند تولید فیلم قطعا به مشکل برخواهد خورد.
وی با آگاه خواندن مخاطبان سینما اظهارداشت: در بخش‌های مختلف ازجمله در متن فیلم‌نامه و… مشاوره‌های لازم را ارائه می‌دهیم تا راه فیلم‌سازان در بخش‌های تخصصی مثل بخش‌های نظامی برای ساخت فیلم هموارتر شود و تماشاگر نیز متوجه تحقیق و پژوهش صورت گرفته برای فیلم‌ها می‌شود.

فیلم های مورد حمایت ارتش در جشنواره فیلم فجر

رئیس اداره امور هنری و سینمایی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به قصه سه فیلم حاضر در جشنواره گفت: فیلم «۲۸۸۸» تلاش کارکنان پدافند و نیرو‌های هوایی ارتش را در دفاع مقدس نشان می‌دهد، تلاش‌هایی که بسیار چشمگیر بودند، اما کمتر دیده شده‌اند.
فیلم «دسته دختران» به ۳۴ روز مقاومت خرمشهر، نقش تکاوران نیروی دریایی، دانشجویان دانشگاه‌های افسری و پادگان دژ می‌پردازد. همچنین قصه فیلم «موقعیت مهدی» نیز درباره عملیات خیبر است که در این فیلم به اقدامات هوانیروز و سایر نیرو‌های ارتش پرداخته شده و تلاش شده است در تمامی این فیلم‌ها به حضور ارتش در دفاع مقدس اشاره شود.

عکس: خبرگزاری دفاع مقدس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک + هشت =