کد خبر : 964
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶
-

افزایش دو برابری وام خرید مسکن، تسه چیست؟

افزایش دو برابری وام خرید مسکن، تسه چیست؟
رئیس کل بانک مرکزی گفت: سقف تسهیلات خرید مسکن از محل گواهی حق تقدم ۲ برابر شد. در این گزارش افزایش دو برابری وام خرید مسکن قابل مشاهده است.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: سقف تسهیلات خرید مسکن از محل گواهی حق تقدم ۲ برابر شد. در این گزارش افزایش دو برابری وام خرید مسکن قابل مشاهده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مکاسب نیوز» به نقل از صداوسیما، محمدرضا فرزین با بیان اینکه شورای عالی پول و اعتبار با افزایش دو برابری وام و تسهیلات برای خرید مسکن موافقت کرده است، گفت: با مصوبه جدید شورای پول و اعتبار رقم وام مسکن برای زوجین تهرانی از ۴۰۰ میلیون تومان، به ۸۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است. این رقم برای خرید مسکن زوجین در شهرستان‌ها نیز از ۱۶۰ میلیون تومان به ۳۲۰ و ۶۴۰ میلیون تومان رسیده است.
ر️ئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: پوشش هزینه تعمیر و نوسازی واحد‌های مسکونی هم که ۸۰ میلیون تومان بود به ۱۶۰ میلیون تومان افزایش یافت.
فرزین همچنین اعلام کرد: در گذشته تسه در مورد بانک‌های مسکن و تجاری بود، ولی اکنون تصمیم گرفته شد تمام بانک‌ها بتوانند از تسه استفاده کنند و با توجه به افزایش هزینه مسکن با دو برابر شدن بتوانند بخشی از قیمت مسکن را بپردازند.

تسه چیست؟

اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن یا تسه، اوراق بهاداری است که در بازار عادی فرابورس ایران معامله می‌شود. منتشر کننده این اوراق، بانک مسکن است. این اوراق به صاحبان حساب سپرده سرمایه‌گذاری ممتاز بانک مسکن تعلق می‌گیرد و قابلیت معامله در بازار فرابورس را دارد.

افرادی که قصد خرید خانه دارند به دلیل نداشتن وجه کافی برای خرید خانه مجبور به استفاده از وام مسکن می باشند. حال برخی از افراد با سپرده گذاری در بانک مسکن در حسابی تحت عنوان تسهیلات صندوق پس انداز یکم به مدت یک سال آن هم با نصف وجه مورد نیاز خود میتوانند از این وام استفاده کنند اما برخی دیگر به دلیل نیاز ضروری به این وام مجبور به خرید اوراق تسهیلات مسکن(تسه) در بازار سرمایه و اراده آن به بانک مسکن برای دریافت وام می باشند.

 

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک + 17 =