کد خبر : 1001
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶
-

آموزش کاشت گوجه فرنگی در منزل + وسایل لازم

آموزش کاشت گوجه فرنگی در منزل + وسایل لازم
برای کاشت برخی صیفی‌جات از جمله گوجه‌فرنگی حتما نیاز به باغچه‌های بزرگ یا زمین‌های کشاورزی نیست و می‌شود حتی در آپارتمان‌ها و در گلدان‌ نیز این کار را انجام داد. اما چگونه می‌توان در منزل گوجه‌فرنگی کاشت؟ در این گزارش آموزش کاشت گوجه فرنگی در منزل قابل مشاهده است.

برای کاشت برخی صیفی‌جات از جمله گوجه‌فرنگی حتما نیاز به باغچه‌های بزرگ یا زمین‌های کشاورزی نیست و می‌شود حتی در آپارتمان‌ ها و در گلدان‌ نیز این کار را انجام داد. اما چگونه می‌توان در منزل گوجه‌فرنگی کاشت؟ در این گزارش آموزش کاشت گوجه فرنگی در منزل قابل مشاهده است.

وسایل لازم برای کاشت گوجه فرنگی در منزل

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مکاسب نیوز» به نقل از ایسنا برای کاشت گوجه‌فرنگی در آپارتمان ابتدا به ساکن بایستی یه گلدان یا جعبه چوبی تهیه شود. ترجیحا بهتر است شکل گلدان مستطیلی و عمق آن نیز کم باشد. در این گزارش آموزش کاشت گوجه فرنگی در منزل قابل مشاهده است.

مرحله دوم تهیه بذر است. می‌توان از دانه های تازه‌ای جدا شده از گوجه فرنگی های برش خورده یا از بذر آماده در مغازه‌ها استفاده کرد.

در مرحله بعدی خاک مناسب به مقدار مورد نیاز را تهیه کنید و به میزان کافی خاک در گلدان بریزید.

یک چوب کوچک بردارید و سوراخ‌های کوچکی در خاک با فاصله‌های منظم ایجاد کنید و سپس بذرها را در داخل خاک قرار دهید و مقداری خاک روی بذرها بریزید.

لازم است پس از کاشت بذرها کمی آب به آنها دهید. میزان آب نباید به قدری باشد که بذرها را جا به جا کند.

این دانه ها به نور قوی و مستقیم نیاز دارند بنابراین لازم است که گلدان را جلوی نور مستقیم آفتاب در تراس قرار دهید.

بذرها را به صورت کامل و یکنواخت آبیاری کنید. البته فاصله‌ی آبیاری را در تابستان نزدیک در نظر بگیرید ولی از خیس شدن بیش از حد خاک جلوگیری کنید.

 

گوجه فرنگی یا بادنجان رومی یکی از سبزیجات و با میوه‌ای سرخ‌رنگ و خوش‌بو و آبدار است. این گیاه بومی آمریکای جنوبی و مرکزی است که طی دورهٔ استعماری اسپانیا به سایر نقاط جهان منتقل شد. انواع مختلف این گیاه امروزه در سراسر جهان پرورش داده می‌شود. البته «گوجه فرنگی» از نظر علم باغبانی و نداشتن هسته در دسته سبزیجات محسوب می‌شود. گوجه فرنگی دارای خواص و مزایای بسیار مناسبی برای بدن می‌باشد و از ارزش غذایی بالایی برخوردار است، همچنین استفاده از گوجه کمک شایانی به درمان برخی بیماری‌ها می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک + 5 =